Omzet winkels groeit verder, maar omzet webwinkels groeit harder
De omzet groeide daarmee voor het zevende kwartaal op rij. De vooruitgang was echter wel duidelijk kleiner dan in de voorgaande maanden. In het eerste kwartaal werd nog een plus van bijna 2 procent gemeten.
Toch deden ook sommige non-foodbranches het goed. Zo wisten door de aantrekkende woningmarkt vooral meubelwinkels en verkopers van keukens, gordijnen en vloerbedekking zich positief te onderscheiden.
Webwinkels deden het verder wederom veel beter dan gewone fysieke winkels. De totale online omzet steeg in het tweede kwartaal met ruim 20 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Ook voor het derde kwartaal zijn de webshophouders duidelijk optimistischer dan traditionele winkeliers. Zo verwacht per saldo 21 procent van de pure webwinkels een hogere omzet tegenover 5 procent van alle detailhandelsondernemers. Daarbij voorzien 18 procent van de webwinkelondernemers een stijging van de werkgelegenheid, tegen 1 procent van het totaal aan winkeliers.
(Bron: ANP)
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!